Specjalista ds. zakupów – jakie kryteria musi spełnić?

jakie kryteria musi spełniać specjalista ds zakupówPracownik na stanowisku specjalisty ds. zakupów ma dużo obowiązków na głowie, jest w ciągłym stresie i musi być cały czas doskonale zorganizowany. Drobna pomyłka może zaważyć na całym procesie dystrybucji, a finalnie na utracie ważnego kontraktu i stracie olbrzymich pieniędzy. Dlatego właśnie specjalistę ds. zakupów wynagradza się godnie, aby zrekompensować mu trud włożony w tę pracę. I chociaż jest to stanowisko wymagające i bardzo absorbujące także prywatny czas (często pracownicy muszą być pod telefonem po godzinach pracy), to chętnych do objęcia tej posady jest wielu. Między innymi to zarobki są kluczowym czynnikiem, który przyciąga wielu zainteresowanych.

Jednak same chęci nie wystarczą do tej pracy. Niezbędne są odpowiednie kwalifikacje, a lista wymagań pracodawców jest przeważnie długa. Poza oczywistymi oczekiwaniami, takimi jak wyższe wykształcenie na kierunku ekonomicznym lub pokrewnym, znajomość co najmniej języka angielskiego (każdy kolejny język jest dużym atutem) oraz kilkuletnie doświadczenie zawodowe, trzeba wykazać się dodatkowymi zdolnościami.  A należy do nich samodzielność, odporność na stres, zaangażowanie, świetna organizacja, umiejętności negocjacyjne, doskonała komunikatywność, nastawienie na cel, a także gotowość na pracę pod presją czasu. To ostatnie kryterium, niestety, eliminuje wielu pracowników już w trakcie pracy, gdyż nie każdy jest w stanie podołać tak stresującym warunkom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *